nedeľa 29. januára 2012

Praženica

 
Dnes ráno som na nu dostal chuť. Viem ze tak ako ja ju nevarievate, tak Vám priblížim môj postup, ktorý je tradičný vo francuzskej kuchyni. Skúste, určite nebudete ľutovať. Začneme netradične. Kastrólik naplníme vodou tak cca 3 až 4 cm a privedieme k miernemu varu. Mierny var budeme udržiavať po celu dobu varenia. A uz mame cas pripraviť si vajíčka. Pekne ich všetky vysáľame. Potom ich pecedime cez sito a tu sa nám ukáže ako dobre sme ich vymixovali. Sito nám ich zbaví z vlaknitych kúskov. Do vajíčok pridáme smotanu. Na jedno vajíčko dve polievkové lyžice a maslo. Na dva vajíčka cca jednu polievkovú lyžicu. Všetko pekne šľaháme a uz položíme na nás kastrólik s mierne vriacou vodou. Voda by mala sotva vrieť. Za stáleho miesenia metličkou prídeme ku konzistencii, pripominajucej jogurt, hustejší jogurt. A je hotová. Naservírujeme na tanier alebo do misky. Ona nám este trosku zhustne sama. Podla chuti môžte dosoliť a okoreniť. Tradične by sa ale nemala. Prajem Vám dobru chuť.







2 komentáre:

  1. Maros, nejde mi otvorit tvoj najnovsi prispevok a tak pisem sem - na mojom blogu ta caka male prekvapko, citaj moj posledny prispevok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Dana,
      Dakujem za oenenie, som rad ze si ma spomenula. Uvidime aky to bude mat efekt. Budem rad za kazde komentare, stale je co zlepsovat. Sak to poznas. Drz sa.

      Odstrániť